Saturday, October 30, 2010

Paris Paris

Kilka dni temu Tata przesłał mi linka, do internetowej panoramy Paryża, co obudziło we mnie wspomnienia związane z tym miejscem.
Minęło już ponad dwa lata od mojej pierwszej i na razie jedynej wizyty w Paryżu. Ale muszę przyznać, że jak pewnie większość ludzi, urzekło mnie to miasto. Byłam wówczas w delegacji, więc na zwiedzanie miałam jedynie kilka chwil po pracy, ale te kilka chwil wystarczyło bym chciała tu wracać.
Myślę, że odebrałam to miasto nieco inaczej niż standardowy turysta. Ludzie patrzą na Paryż jak na miasto romansu. Wszędzie widzą zakochanych i pocałunki. Mi przyszło zwiedzać samej i na życiowym zakręcie, więc takie trele morele nie były mi w głowie ;)  Tak więc podziwiałam architekturę, atmosferę i styczniową melancholię, jaką miasto to było spowite.
Gdy wróciłam do domu stwierdziłam, że nie wiem czym ludzie tak zachwycają się w Paryżu, wydawało mi się, że wcale nie jest tak piękny i fantastyczny i, że widziałam wiele piękniejszych miejsc.
Aczkolwiek, po jakimś czasie przeglądając zdjęcia stwierdziłam, że to mój ówczesny stan ducha uniemożliwiał mi czerpać z tego miejsca całą tę pozytywną energię i doszłam do wniosku, że tego miasta  nie wolno zwiedzać samemu. Dlatego mam nadzieję, że przede mną jeszcze wiele podróży do Paryża tym razem u boku Naveen'a :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Few days ago my Dad shared with me link to panoramic view of Paris, which has brought back my memories connected with this place.
Its been more than 2 years since my last and only visit to Paris. However I have to admit, like probably most people, I’ve been charmed by this place. It was a business trip, so I had only few moments to sightsee. These few moments, however were enough to make me want to come back. 
I think this city has impressed me in a bit different manner than a regular tourist. People look on Paris as a city of romance, seeing couples kissing everywhere. I've been there alone and in a completely different mood, so was admiring the architecture, the climate and melancholy of January's fog.
After coming back I realized, that I don't know what so attractive people see in Paris. 
It seemed to me that this city is neither so beautiful, nor so fantastic and that I have seen more beautiful places in my life before.
However after some time, looking at the photographs I realized that my state of soul and mind at that point of time, prevented me from getting all positive energy associated with this place. 
I have arrived at the conclusion, that this city should not be visited and sight-seen alone. 
That is why, I hope there are lots of trip to Paris ahead for me together with Naveen :)

Załączam kilka zdjęć z ostatniej podróży/Below few photos from my last trip:












No comments:

Post a Comment